19.12.2014

Julebag og godter






December er altså en af de bedste måneder på året, og det skyldes ikke mindst julegodterne, som jeg i hvert fald godt kan lide. Dog HADER jeg at bage småkager, så indtil vi fik børn, var det en disciplin som jeg lod min bagegale svigermor om. Men efter vi fik drengene har jeg selv bagt julens småkager, og jeg har (desværre) fundet ud af, at det faktisk er ret nemt. Her på matriklen er vi ikke så meget til de traditionelle julesmåkager som fx vanillekranse, så de sidste par år har jeg forsøgt med lidt forskellige slags, men nu har jeg fundet i hvert fald tre sikre vindere, som bliver en fast del af repertoiret. Den første weekend i advent var julemanden forbi med kagerulle, forklæde og børneknive i sokken, og akkompagneret af julemusik var vi klar til at gå i krig med småkage-produktionen. Der blev lavet pebernødder i meget forskellige størrelser og udformninger, engle, juletræer og stjerner en masse, og da Gustav og Magnus ikke gad mere (læs: efter små tyve minutter) bagte jeg selv både appelsincookies og cookies med lakrids, hvid chokolade og tranebær og sidste men ikke mindst en ordentlig omgang Daim-småkager. De er prøvesmagt hver og én, og de smager himmelsk.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...