19.10.2014

Efterårs"ferie"





Mange har nydt en uges ferie med familie og venner, og jeg ville ønske det samme var tilfældet her…vi har begge arbejdet denne uge, så ungerne har været afsted hver dag. Det har været fint nok lige indtil torsdag, hvor drengene spørger mig, hvor de andre børn i børnehaven er henne?! Jeg må indrømme, at det gik lige i hjertekulen på mig, og jeg kan faktisk ikke huske, hvad jeg fik svaret dem - men jeg fortalte dem i hvert fald ikke, at de andre børn havde ferie….Jeg har stor fleksibilitet i mit job, men der er perioder, hvor det simpelthen ikke er muligt at holde fri, og i år var det bare ikke muligt med uge 42. Vi har verdens bedste bedsteforældre, men de er op i årene og magter ikke at tage drengene en hel dag, så der er ikke mulighed for at sende drengene på ferie. Derfor tog jeg fri fredag kl. 11:00, og vi nåede at få nogle rigtig hyggelige timer fredag med kastanje-dyr, puslespil, boller, tegnefilm og klodser. Ikke en optimal måde, som kan anbefales, men det lugtede lidt af ferie, og drengene nød, og så må vi bare gøre det bedre næste år...
Igår skulle vi have "madklubben" på besøg til aften, og drengene skulle passes af min storebror og hustru og deres to børn - drengene glædede sig helt vildt til at komme på "ferie" ved onkel. Nu er de hentet hjem, og vi vil nyde resten af dagen med en tur i æbleplantagen – og så er jeg vist kommet til at love, at jeg vil bage pandekager til eftermiddagskaffen

Go' søndag til jer alle...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...