29.09.2014

Weekend-glimt







Så er det igen mandag og lidt forsinket følger hermed et lille tilbageblik på den weekend, vi netop har lagt bag os. Vores weekend startede med et surprise-party for min lillebror, som i fredags blev færdig som tømrersvend – og selvom jeg er jyde og bor i Jantelovens højborg vil jeg alligevel prale lidt af ham, for han har fortjent det. Han blev færdig med et eksamenssnit på 11 og det rakte til en bronzemedalje og en anerkendelse for engagement og flid. Storesøster var stolt! Lørdag var der lidt oprydning efter festen, og ellers det sædvanlige vasketøj mv. inden vi om aftenen skulle til den tilbagevendende sommerfest med mine barndomsveninder. Vi er 9 piger, som har kendt hinanden siden børnehaveklassen, og som fortsat er mine tætteste veninder. Vi er spredt for alle vinde, men holder fast i minimum to årlige aftaler, nemlig sommerfesten, hvor påhæng allernådigst får lov til at være med, og så den årlige julefrokost, hvor mændene ikke er velkomne. Det er altid super dejligt at mødes med disse piger, for vi kender hinanden ud og ind, og der er ikke behov for at forklare sig eller ”stille sig an” (en disciplin jeg ikke mestrer). Det var en stille og rolig aften, hvor der blev grinet og snakket en masse – en aften der gav plus på overskudskontoen.
Søndag var vi forholdsvist tidligt oppe og Claus blev sendt afsted for at hente drengene, mens jeg lige kunne få lavet lidt praktiske gøremål. Vi havde lovet drengene, at vi skulle på skovtur søndag, og det man lover, skal man jo holde. Madpakken var ikke noget at råbe hurra for, og den ville ikke score mange point på spelt-skalaen. Og det var fuldstændig ligegyldigt, for skoven viste sig fra i sit flotteste efterårs-skrud og vi var sammen, og det trængte vi vist til alle fire efter en hæsblæsende uge. 







Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...