17.06.2014

3 år og dejlige...


For nøjagtig tre år siden blev jeg vækket meget tidlig morgen og tænkte: "Shit jeg har tisset i sengen!!!"
Efter lidt nærmere undersøgelse viste det sig, at det var en større tank, der var lækket, og at Gustav og Magnus var på vej knap seks uger for tidligt...oh no det skulle jo ikke være nu, men sådan måtte det jo være...et opkald til fødegangen og derefter en mand, der hurtigt fik pakket en taske inden jeg blev eskorteret til Viborg Sygehus med ambulance. Ved ankomsten blev jeg undersøgt og fik besked om, at der skulle foretages et kejsersnit op ad formiddagen - fint, masser af tid og efter fem sprøjter med ve-stop, så går det nok...Problemet var bare, at det var et par nysgerrige herrer, der ikke havde tid til at vente på personale, fødestue med videre, så knap tre timer efter jeg vågnede hjemme i min seng, blev jeg akut sent afsted til en næsten klargjort fødestue og tyve forskellige personer, der skulle modtage drengene...Drengene blev født ved akut kejsersnit fredag morgen d. 17. juni kl. hhv. 8.15 og 8.17 - Gustav som den første med en kampvægt på 2440 og 48 cm, og Magnus på 2640 og 49 centimeter - og en mor, der ikke fattede, hvad der foregik. Efter et hurtigt smugkig blev drengene kørt på neonatal, og der lå jeg tilbage med et åbent sår og et virvar af følelser.

På trods af den for tidlige og lidt turbulente fødsel var drengene sunde og raske, og efter en måneds tid blev vi alle udskrevet, så vi kunne komme hjem og starte vores nye liv som en familie på fire...Her tre år efter har jeg stadig svært ved at forstå, hvor svineheldige vi har været - vi fik to skønne drenge, som hver dag glæder og udfordrer os - ja der har været dage, hvor jeg har ønsket dem langt langt væk, men selv i de mest udfordrende timer, har jeg aldrig følt så stor en kærlighed og omsorg for nogen.


De to banditter skal natuligvis fejres, og næsten som de kongelige foregår det over tre dage. I lørdags havde vi gemalens familie til eftermiddagskaffe, skattejagt og efterfølgende grill. Og billederne taler vel nærmest for sig selv - Gustav og Magnus havde en superdag med deres dejlige fætre og kusine, og det var et par trætte drenge, der til sidst måtte kapitulere og under dynen.




Follow my blog with Bloglovin

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...