18.06.2014

Mit frirum


I forbindelse med at vi skulle lave terrasse og en legeplads til ungerne, fik jeg min mand overtalt til, at vi jeg skulle have et drivhus i samme ombæring…Med lidt kvindelist, lange blikke i diverse blade og mange små bemærkninger om glæderne ved sådan et glasskur, fik jeg ham overtalt. Derfor står denne smuksak nu i min baghave - og jeg er sååååå glad for den. Huset er fra Vitavia og modellen er en Uranus 11500, og selvom min paps og jeg brugte en del meget tid på at samle, pille fra hinanden igen for så at samle den på ny, så var den hvert et minut værd. 

Vi har sat et gammelt bord og stole ind i huset samt fået opsat en hylde til diverse nips mv men ellers er pladsen brugt til tomater, agurker og krydderurter. Jeg har fået min kære far lokket til at lave nogle kapilær-kasser på hjul, som jeg efterfølgende har malet sorte - jeg synes simpelthen de hvide flamingo-kasser er så grimme, at camouflage er en nødvendighed. Det er rart, at kasserne er på hjul, for så kan man godt rykke lidt på dem og få fejet det værste skidt væk, og jeg synes egentlig, han er kommet meget godt om ved opgaven.

Jamen jeg forstår slet ikke, hvordan jeg har kunnet undvære den. Jeg stornyder at kunne sidde i ly for regnen med mit strikketøj, en god kop kaffe eller bare en god bog og lytte til fuglene og nyde duftene fra tomater, basilikum, roser mv. Den forlænger havesæsonen betydeligt, og giver mulighed for lange aftener. Jeg er FAN!


PS skal nok vise billede af drengenes tumleplads en anden dag...




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...