28.08.2014

Nyt strikkeetui

Når jeg er på farten er det en evig irritation, at mit strikkegrej er pakket ned i plastposer og lign. Det har gennem tiden fremkaldt næsten paniske scener, når jeg på en længere køretur opdager, at jeg har glemt en pind, en opskrift eller lignende og ikke kan komme videre - for slet ikke at nævne den panik, der opstår, når en pind smutter fra mig og lander under sædet og jeg ikke kan nå den.
Gemalen har efterhånden lært, at han lige så godt først som sidst kan holde ind til siden, så den undslupne pind kan blive indfanget, og jeg ikke ødelægger den gode stemning. Derfor har jeg længe surfet rundt på nettet efter en egnet opskrift på et etui til mine strikkepinde - uden held. Der var ikke den helt rigtige, og jeg måtte i gang med at udvikle en model selv. Efter en del hovedbrud og optrevling lykkedes det endelig, og jeg er så tilfreds med resultatet. Den har det hele - plads til strømpepinde, rundpinde, opskrifter og alle andre dimser og dutter. Den fik sin jomfru-tur, da den blev medbragt til vores sommerferie til Italien, og den bestod med bravur.



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...